Om jag var jorden skulle jag...

Min son tittar alldeles för mycket på tv egentligen. Det finns gånger när jag svär över enerverande barnprogram i bakgrunden och önskar att jag orkade busa och stoja med honom till den grad att en tv skulle bli överflödig i mitt hem. Men, men - idag blev jag glatt överraskad av ett inslag på sonens favoritkanal - Playhouse disney.

Det började: "Om jag var jorden skulle jag..." och fortsatte med att tala om hur jobbigt det är med bilar som spyr ur sig avgaser så det blir jobbigt att andas och bilar som låter så man får svårt att tänka. Och hur skönt det vore med tysta cyklar och en miljö som är bra för växter och djur... Jag blev alldeles lycklig - att de faktiskt tar den där överflödiga tiden mellan en hög program och gör något bra av den!

Så idag har jag ägnat mig åt att tänka över allting jag gjort - för om jag var jorden skulle jag...


Kommentarer
Postat av: Marre

Hehe, det är nog en väldigt bra ide att lära barnen om vad som händer med miljö etc. redan när dom e små... :)

2009-01-05 @ 17:35:45
URL: http://justmarvelous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0