Filmtips: En Obekväm Sanning

I en förpackning tíllverkad av 100 % återvunnet material ligger mitt exemplar av "En obekväm sanning" här på skrivbordet. En film som fick mig att vakna upp och inse just hur illa det faktiskt ligger till. Att se just hur hemskt vi behandlar världen och vilka katastrofala följder det kan få.

Al Gore var bara ett namn för mig fram tills att jag såg filmen. Han var en av de där kandidaterna i presidentvalet i USA - ett land så långt bort att jag kände att jag inte behövde bry mig i vad de sysslade med. Nu vet jag att han är en man som reser jorden runt och visar folk vart vi är på väg, som klimatkompenserar alla sina resor och som faktiskt försöker göra något för att få världen att vakna upp. Han är en klimathjälte som förtjänar en stor kram!

Har du inte sett den rekommenderar jag att du gör det. Den finns tillgänglig med svensk text och känner du att film inte är ditt format så finns den även i bokform.

Filmtips!

Kommentarer
Postat av: ..:Sarah:..

världens bästa film=)

du har ju en helt suverän blogg!!

2008-09-05 @ 21:26:14
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0