Tidningen TilliT - Klimatspecial

Efter att ha läst en svensk avhandling som informerade mig om att jag ska läsa min tidning i 30 minuter eller mer för att det ska vara miljövänligare än att få den i elektroniskt format så måste jag säga att jag blir glad när folk väljer att göra sina produkter tillgängliga elektroniskt.

Tidningen TilliT - Tidningen med glada nyheter KLIMATSPECIAL! är en 32-sidig liten sak med inspiration och information om människor som redan idag agerar för vår planet. Den väljer att fokusera på det positiva med miljöarbetet istället för att peka ut bovar och det gör den mycket angenäm att läsa.
Den produceras för de boende på Åland där den distribueras till alla hushåll under vecka 28 men man har även valt att göra den tillgänglig i elektroniskt format för ytterligare spridning. Inte nog med det - de har dessutom gjort den tillgänglig gratis med en uppmaning till folk om att sprida den till alla de känner för att få folk att engagera sig ytterligare och bli delaktiga i det positiva klimatarbetet.

Du hittar tidningen här: www.savetheplanet.ax/pdf/klimatspecial.pdf

Under helgen lanseras även en sida med ytterligare material här:
 http://www.savetheplanet.ax/klimatspecial

Läs även andra bloggares åsikter om TilliT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0